marhaba.reismee.nl

Marhaba, Welkom....


Hallo lieve mensen,
Hier een berichtje en introductie van de blog.
1 April vertek ik naar Palestina. Ik vlieg naar Tel Aviv, Israel waar ik middernacht aan zal komen en dan de volgende dag naar de Westbank vertrek, wat anderhalf uur is, tis allemaal zo klein daar:-) Ik zal er in elk geval 3 maanden verblijven, omdat dat de lengte van het toeristenvisum is, maar als alles meezit misschien langer.
Vanaf daar zal ik jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen en gebeurtenissen.
Ik weet niet hoe frequent dit zal zijn, omdat ik niet weet hoe de internet situatie op het project is op het moment. Maar in Bethlehem is 1 internet cafe naar mijn weten:-)
De laatste berichten van het project waren goed. Het was even crisis omdat 2 hoofdmedewerkers het bericht hadden gekregen binnen 2 weken het land,Israël, te moeten verlaten.
Zij hebben een rechtzaak aangespannen en tegen alle verwachtingen hebben ze gewonnen en is het project voorlopig weer verzekerd van een goede bemanning. Maar het blijft onzeker, de laatste tijd komen er steeds meer berichten van mensen die niet meer binnenkomen of moeten vertrekken en zelfs human right workers van bijvoorbeeld Artsen zonder grenzen en unicef moeten daar verblijven op een toeristenvisum, wat betekend dat zij na 3 maanden even de grens over moeten naar Egypte enJordaniëen dan maar afwachten of ze weer binnenkomen op een nieuw toeristenvisum.
Een andere medewerker van het project, die daar een jaar verbleef, is inOktober geweigerd bij zo'n visa-run(zoals dat genoemd wordt). Hij is de afgelopen maanden thuis in Engeland geweest maar vliegt volgende week terug naarIsraël...afwachten maar! Voor hem is het een vraag of het gaat lukken omdat hij in oktober geweigerd is.
Ik hoef me niet veel zorgen te maken omdat ik er nog maar 1 keer geweest ben en verder nooit problemen heb gehad. Maar ik moet een goed verhaal hebben omdat ik niet kan noemen dat ik naar de Westbank ga. Toch wel spannend dus...En het blijft vreemd om te liegen en rekening te houden met je vertoning, je houding en je aan te passen aan mensen die zich gedragen alsof ze de macht over je hebben. Gelukkig ben ik er al een keer geweest en weet ik ongeveer hoe het er aan toe gaat.
Als laaste wil ik iedereen die heeft bijgedragen met giften nog hartelijk bedanken, ik ben er heel blij mee!
Tot gauw in het volgende berichtje vanuit de Westbank!
Veel liefs, Maaike
P.s Ik moest nog even uitvinden hoe deze blog werkt, iedereen heeft een bericht gekregen dat er een wachtwoord nodig is om de berichten te lezen, als het goed is, is dat nu verholpen. Zo niet, hoor ik het graag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!